Bir Uçak Dolusu Rezalet

Başlığa bakıp aldanmayın. Bu bir edebi çalışma değildir. Öykü formatında olmasa da aslında insanlarımızın acılı halini arzetmeye çalışacağım, yaşantımızdan bir kesit. Yani her gün çevrenizde yaşadığınız ve insan faktörünü, emek faktörünü hem resmi ve hem de özel kurumlarca nasıl sömürüldüğünün bir resmi diyebilirsiniz…

Bir kaç gün önceden Ağrı’ya gelmek için bilet kesmiştim. Ağrı’ya THY’den başka uçak gelmediğinden mecburen onu tercih ediyoruz. Ancak THY da ikide bir Ağrı ve Kars yolcusuna hakaret ediyor. Şubat ayında Ağrı’dan İstanbul’a giderken de aynı olayla karşılaşmıştım. “Hava muhalefeti” nedeniyle uçak Ağrı’ya gelemeyecek, istersek Erzurum’a giderek yola devam edebilir mişiz.. Oraya gitmek için acentenin bize tahsis ettiği servis arabası da kişi başı 20 YTL almıştı.

Bugün yine öyle bir olayla karşılaştık. Yine THY ve yine İPTAL.. Ama bu kez güzergah İSTANBUL’dan AĞRI’ya..

Havaalanındayız. Güvenlik kontrollerinden geçerek bekleme salonuna geçtik. Saatime baktım. Tarife saatine daha 45 dakika vardı. Laptopumu açıp Wireles(kablosuz) bağlantı aradım. Mükemmel bir bağlantıyı bilgisayar arama yapmadan bulmuştu. Ancak bir türlü explorerda istediğim siteye giremiyordum. Otomotik TAV diye bir site açılıyordu. Sonra açılan sayfadaki yazılara dikkat edince bu kablosuz bağlantının ücretli olduğunu gördüm. Ücretleri sormayın dostlar. Yarım saat bağlanma ücreti karşılığında vereceğiniz Kredi Kartı ile 3,5 YTL ödemeniz icab ediyor.. Bir saat bağlanmak istiyorsanız indirimle bağlanabilirsiniz: 6 YTL. Şok oluyorum. İnternet kafelerde internet bağlantısı, cafe işletmecisinin elektriğini ve bilgisayarını kullanıyorsun, havaalanındaki bir saat ücret ile internet cafede tam 6 saat bağlanabilirsiniz. Şayet bir ay bu hizmetten yararlanmak istersenizz karşılığı 90 YTL vermeniz lazım. Oysa TELEKOM bunu abonelerine sınırsız paket ile sadece 49 YTL ye veriyor..

Bir yetkili bulup şikayet edebilme amacıyla güvenlik kordonunun ötesinde boş yere gezip duruyorum. Neyse ki ne zaman oknacağını veya okunup okunmayacağını ve bilmeden bir İSTEK FORMU doldurup ilgili kutuya atıp bekleme yerine dönüyorum. Bir görevlinin sesini duyuyorum. “Ağrı Yolcuları!” diyor yüksek sesle. Hemen toparlanıp uçağa bimmek üzere uçuş kartında belirlenen kapıya yönelirken, zayif bir ses işitiyorum. “…İptal edildi…” deniliyor…

Eyvah!

Korktuğum yine başıma geliyor. Malum “hava muhalefeti”nden ötürü yine kalıyoruz ortalıkta. Yoculardan yükselen seslere ben de bir ses katmak istiyorum ama, Genel Müdürlükçe alınmış kararı bize iletmek için gelen zavallı bir memurdan başka muhatap bulamayacağımız için mecbur susuyorum. Bir amca ağzına gelen tüm küfürleri savururken, lehçesi ve kalın sesiyle bizi gülmekten geçiriyor. Telefon açıyorum, Ağrı’da avukat dosyum Salih Aydın Ağrı’da kar var deyince bunu yolculara iletiyorum, bu tür havalarda uçakların otomotik inişini sağlayan otomotik sistemin de Ağrı’da olmadığını, bu nedenle bizim “iyiliğimiz” düşünülerek İPTAL edildiğini söyleyerek tansiyonu düşürüyorum.

Erzurum seçeneğine mecburen “olur” diyoruz.

Uçaktaki yolculardan KARS uçağının da İPTAL edildiğini ve 3 şehrin yolcularının 202 kişilik bir uçağa aktarıldığını görünce burnuma ekonomik kaygılara dair cinlik kokuları gelmeye başladı..

Ancak hava ve yol şartlarından ötürü servis yine yok. Biraz sarsıntılı yoldan sonra Erzurum’a ulaşıyoruz. Bir yarım otobüsle 12 YTL karşılığında 4 saate yakın bir yolculuktan sonra Ağrı’ya akşam saat 19.30 sıralarında variyoruz.

Uçakların medeniyete uçtuğunu sanıyordum oysa. Meğer bir uçak dolusu rezalet için uçuyoruz…

Yetkili bir insan bir zamanlar şöyle bir söz etmişti: ” Her Türk vatandaşı hayatında bir kez uçağa binecek..” Bu sözü ayakta alkışlamıştık ama, böyle rezilikleri de yaşatmamak koşuluyla eyvallah…

About ramazanbey

Şiir dünyasına uzanan yolda bir yürek savaşçısı
Bu yazı Günlük içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.