Hayır mı, Şer mi?

Cuma günü birlikte bir Kadıköy seferi düzenlediğimiz H.T.’nin bende kalan kamerasını verip geçmek için Gebze’de seçimden önce yayına başlayan haftalık M…… adlı tamamen renkli bir yerel gazetenin yeni ofisinin sokağındayken H’nın ısrarlarına dayanamayarak, menüsküs olduğunu tahmin ettiğim diz ağrılarıma rağmen, dik ve dar merdivenleri çıkmak zorunda kalmıştık Yusuf Kahraman Hoca ile birlikte… İçeri girip oturmadan bir selam vermeyi düşünmüştük sadece. Hesapta oturma ve çay içme bile yokken ısrarla önce ön salona daha sonra gazetenin Genel Yayın Koordinatörü İsmail Bey’in ısrarı ile yan taraftaki küçük bir odaya alındık. Çay, su… derken işler uzadı… Gelmişken eski dostları da odaya davet ettik. Nurullah ile baş başa hemhal olduk. Menüsküs sızılarına rağmen odaya çıkmamızın bir hikmeti varmış meğer, mahalli de olsa bir gazetede bir köşeye sahip olmak nasipmiş… Oysa daha önce bir çok mahalli gazeteden dostların tekliflerini kabul etmemiştim. Her şeyin bir zamanı ve hikmeti olsa gerektir diye düşündüm… Bir dosta selam verip emanetini teslim etmek üzere geldiğim M……..’e bir köşe sahibi olarak ayrılabileceğimi hesaplamamıştım hiç…

Demek ki dedim kendi kendime, her zaman her şerde bir hayır varmış… İnsanoğlu kendine bahşedilen nasip doğrultusunda yaşarken ne ile karşılaşacağını önceden kestiremiyor…

Bir gazete köşesinden okuyucularıma seslenebilmeme sebep olan olay hakkında kısaca bahsederken düşündüm ki; insanoğlu çevresinde olup biten olayları ne kadar fark edebiliyor ve bunlara ne kadar üstün gelebiliyor acaba? Yanıldığı şeyleri alt alta koyduğunda artık yeni yanılgıları engelleyebilecekken gün gittikçe yeni yeni yanılgılar içine girmesi de düşündürücüdür. Bu da gösteriyor ki biz muhasebemizi iyi yapmıyor ve olaylardan fazla ders çıkarmıyoruz.

Yanılgılarımızı iyi tahlil edip bu tahlillerimizden kendimize bir ders çıkarabiliyorsak ne mutlu bize.

Çoğu kez neyin nasıl olacağını önceden kestirmek mümkün olmuyor. Ama ortak akılın gerektirdiği bazı artıları bir kenara not olarak kaydettiğimiz zaman karşılaşabileceğimiz sonucu aşağı yukarı tahmin etmek mümkündür.

Bir makinenin çalışma şeması o makinenin plan ve projeleri doğrultusunda olurken, insanoğlunun da hayatı onu yaratan tarafından planlanan kader doğrultusunda gerçekleşmektedir. Biz kaderimizde neler planlandığını bilemediğimizden; isteklerimizi, hareketlerimizi ve yaşantımızı planlarken ortak akıl ile birlikte dua mekanizmasını da çalıştırırız. Duaların en güzeli ve en çok hoşuma gideni de şudur: “ Allah’ım sen bu dünyada bana iyilik ver, öbür dünyada da iyilik ver, Cehennem ateşinden koru.”

Bu dua, bence Yaratıcıdan isteyebileceğimiz en güzel istektir. Birbirimizin iyiliğini istemek de bence bu doğrultuda yapılacak güzel şeylerden biridir. Allah hepinizin iyiliğini versin demek ve karşımızdakine kızarken de yapabileceğimiz en güzel huy bu olsun…

İyi hatırlıyorum, rahmetli nenem ile dedem tartışırken birbirlerine bu şekilde kızıyorlardı. Bunu gören ve sık sık şahit olan bir komşumuz bir gün gülerek onlara demişti ki; “Ya siz kavga ederken birbirinize “Allah razı olsun senden bu böyle olmaz…” diyorsunuz. Bu ne biçim kavgadır. Böyle kavgaya can kurban.” Dedem bunu söyleyen komşusuna; “Hiçbir zaman kötülük isteme, bela okuma, ola ki bu belalar bir an kabul olur… O yüzden hep iyilik isteyin ki, duaların kabul olduğu ana denk geldiğinizde de sonu iyi olsun demişti…

Evet onların kavgaları böyle idi. Peki ya biz?..

Kendimize ne istiyorsak, arkadaşımıza, muhatabımıza ve sevdiklerimize ve sevmediklerimize, herkese bunu istemek ne kadar güzeldir.. Kendisine iyilik isteyen birinin tüm insanlığa aynı şekilde iyilik istemesi de bence büyük bir erdemdir. İşte böyle bir anda artık hayır mı şer mi diye düşünmeye gerek yok. Biz elimizden geldiğince, mantığımızı, tecrübemizi, nasihatleri ve gelenekten gelen güzel deneyimleri de birbirine ekleyerek çabaladığımızda ve bir işler yaptığımızda üstümüze düşenleri yapmış sayılırız. Gerisinin hayır mı şer mi olduğunu bilemeyiz elbette.

Bazen bizim bilemediğimiz hesaplar da işin içine girse bile, biz hareket etmeden ve bir şeyler yapmadan bir beklenti içine girmemeliyiz… “Her şerde bir hayır var.” diye.. Merdivenleri tırmanmak ve acısına tahammül etme sonucunda bir güzel köşe sahibi olmak varmış nasipte demek.

Haydi bu da hayırlı olsun..

2 thoughts on “Hayır mı, Şer mi?

  1. Fevzi EMİNOĞLU dedi ki:

    Sevgili Ramazan bey,
    Yazınızı tesadüfen Hicabi TÜRKOĞLU’na ulaşmak için internette dolaşırken okudum.
    Yazınıza başlarken ” eski ve kadim dostlarımdam Hicabi Türkoglu ” diye başlamanız dikkatimi çekti.
    Dostlarınızı gerçekten iyi tanıyormursunuz ?
    Evet, bir zamanlar benimde dostumdu .Veya ben öyle olduğunuzu düşünüyordum. Hemde çocukluğumdam tam 45 yaşına gelene kadar. Taki , bir gün hal hatırını sorup, bir akşam üzeri Eskihisar’da dertleşene kadar.
    Bana sıkıntılarını, ailevi problemlerini , ciddi bir borç içinde olduğunu ve bu sıkıntılardan dolayı intihara varabilecek bir bunalım içinde olduğu bahsetti. Ben eski bir dost olarak arkadaşımı bu şartlarda nasıl bırakabilirdim . Vicdani baskı altında , tüm ailemin ikazlarını önemsemeyerek benim kefil olduğum bir kredi ile kendisinin uygun gördüğü bir ödeme planı ile hayata yeni bir başlangıç yaptı.
    Ancak bir kaç ay içinde ödemeler aksamaya başladı ben bankaya kefil olduğum için ödemek zorunda kaldım. Son 1 yıldır artık hiç ödememeye , hatta telefonu yüzüme kapatmaya başladı.
    Belki geri kalan borcunu 3 yıl daha ödemek zorunda kalacağım. Yani , ev alma planlarım 5 yıl ötelenmek zorunda kaldı.
    Niçin, bir dostuma (öyle zannettiğim ) zor gününde yardım ettiğim için. Niçin,bir dostuma (öyle zannettiğim) güvendiğim için.
    Evet, hayırseverlik duygularım çalındı, güvenim çalındı . İnsanı insan yapan erdemlerini kaybetmiş bir dostum yüzünden. İyiğe nankörlük eden kişiler yüzünden toplum kirleniyor.
    Bu olayı içime sindiremediğim için , sizinde dostunuzu tanımanızı istedim.

Bir Cevap Yazın

